Ι. Τσακιρίδης, Tradifresh: «Η προσπάθεια εξωστρέφειας δεν έχει σταματήσει παρά την υφιστάμενη κατάσταση»

Πριν περίπου 8 μήνες, τότε που ακόμα ο κορωνοϊός δεν είχε κάνει την εμφάνισή του στη χώρα, είχα λάβει μέρος στην Εξποτρόφ ως επισκέπτης. Εκεί συνομίλησα με νέους και παλιούς παραγωγούς εκλεπτυσμένων ελληνικών προϊόντων απ’ όλη την Ελλάδα. Σίγουρα ξεχώρισα κάποιους για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους, για τις γνώσεις που διέθεταν, την φιλόξενη διάθεσή τους, ακόμη και για το ήθος τους που σε μαγνήτιζε στο πέρασμα σου από το περίπτερό τους. Ανάμεσα σε αυτούς λοιπόν ήταν η Tradifresh. Μια νεοσύστατη εταιρεία τροφίμων από τη Φλώρινα.

Έτσι, κράτησα τα στοιχεία τους και ήρθα άμεσα σε επικοινωνία με τον κ. Ιωάννη Τσακιρίδη, ιδρυτή της Tradifresh, με σκοπό να γίνει μια όμορφη συζήτηση, για το εφαλτήριο της δημιουργίας της επιχείρησης στα χρόνια της κρίσης, για τα προϊόντα τους που έχουν ως βασικό συστατικό τη πιπεριά Φλωρίνης, καθώς και για τον ένα χρόνο που βρίσκονται στην αγορά.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ποιο ήταν το εφαλτήριο για την δημιουργία της εταιρείας, και μάλιστα εν όψη κρίσης; Έχεις σπουδάσει κάτι σχετικό ή έχει «καταγωγή» από παλιά; Πως γεννήθηκε η ιδέα;

Κατ’ αρχάς να τονίσουμε ότι η Tradifresh ασχολείται με την τυποποίηση, μεταποίηση και εμπορία στον κλάδο του τρόφιμού και ειδικότερα με την πιπεριά Φλωρίνης σε διάφορες γεύσεις και συνθέσεις.

Η εταιρεία Tradifresh δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 στο Αντίγονο του νομού Φλώρινας και εδρεύει στο Αμύνταιο. Εφαλτήριο για την ίδρυση της αποτέλεσε η ενασχόληση μου με την καλλιέργεια των εκτάσεων της οικογένειάς μου από νεαρή ηλικία. Η πολύτιμη γνώση την οποία έχω αποκτήσει παράλληλα με τις σπουδές μου στην διοίκηση επιχειρήσεων με βοήθησε να παντρέψω όλον αυτό τον πλούτο γνώσεων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, σε επιχειρηματική ενασχόληση του δευτερογενούς τομέα.

Η ιδέα ίδρυσης της Tradifresh γεννήθηκε λίγο νωρίτερα, το 2017, μετά την ανάγκη που δημιουργήθηκε για αξιοποίηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων αυτού του ιδιαίτερου τοπικού προϊόντος του νομού Φλώρινας ώστε να λάβει την αξία που του αρμόζει. Η πιπεριά Φλωρίνης, έπειτα από πολλές δεκαετίες, αναγνωρίζεται από το καταναλωτικό κοινό, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ως ένα προϊόν ιδιαίτερο σε γεύση και σε αρώματα αλλά και απαραίτητο σε μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.

Η πιπεριά Φλωρίνης αδιαμφισβήτητα είναι μία από τις πιο ιδιαίτερες, πολύ γευστικές και ευρύτερα γνωστές ποικιλίες πιπεριών που παράγει η χώρα μας. Ωστόσο, θα ήθελα να μας πείτε γιατί επιλέξατε αυτό το συστατικό ως πρωταγωνιστή των προϊόντων σας;

Η επιλογή της πιπεριάς Φλωρίνης έγινε για διάφορους λόγους. Ο ένας οφείλεται στο ίδιο το προϊόν καθώς είναι ήδη γνωστό σε όλη την Ελλάδα και αποτελεί ένα brand name ως προϊόν. Η φήμη και η εντοπιότητα αποτέλεσε ίσως το σημαντικότερο λόγο. Οπότε, δεν θα χρειαζόταν να προσπαθήσουμε πολύ ώστε να το κάνουμε γνωστό στο
καταναλωτικό κοινό. Θέλαμε να δώσουμε μια εναλλακτική εκδοχή αυτού του προϊόντος και έτσι όπως ξέρανε μέχρι σήμερα να το καταναλώνουν. Φυσικά, αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει εάν δεν είχαμε και τις απαραίτητες γνώσεις να το κάνουμε.

Όπως ήδη προανάφερα, είναι ένα προϊόν το οποίο χρειάζεται να βγει από τα στενά όρια της Ελλάδας και να λάβει ακόμα περισσότερο την αξία που του αρμόζει.

Επίσης, κατόπιν έρευνας, θεωρήσαμε ότι αποτελεί μια επιχειρηματική ευκαιρία στην περιοχή μας.

Επίσης, η πιπεριά Φλωρίνης κρύβει μυστικά υγείας που μας διαφεύγουν, ή μπορεί ακόμα και να μην τα γνωρίζουμε. Αποτελεί πηγή πολλών βιταμινών, όπως βιταμίνης C, που συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν περισσότερο από το 200% της ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C. Περιέχει επίσης βιταμίνη Α, που προστατεύει τα οστά και τα μάτια λόγω, λουτεΐνης και ζεοξανθίνης. Οι συνδυασμένες επιδράσεις της βιταμίνης Α και C έχουν δημιουργήσει μια σπουδαία αντιοξειδωτική ικανότητα και σε συνδυασμό με το λυκοπένιο, η κόκκινη πιπεριά γίνεται ένα κορυφαίο superfood. Οι πιπεριές Φλωρίνης αποτελούν μια εύγευστη και ολιγοθερμιδική επιλογή, πλούσια σε βιταμίνες C, Α, Κ, B6 και Ε. Επειδή ως προϊόν ταιριάζει εύκολα σε διάφορα απλά καθημερινά πιάτα, η συστηματική χρήση της εμπλουτίζει σημαντικά τη διατροφική αξία των γευμάτων μας, χαρίζοντας στον οργανισμό μας τα απαραίτητα «εφόδια».

Μίλησε μου για τα προϊόντα σας. Ποια είναι η διαδικασία παραγωγή τους; Πόσους κωδικούς αλειμμάτων πιπεριάς παράγετε αυτή τη στιγμή;

Να μου επιτρέψετε να ξεκινήσω από το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας. Αυτήν την στιγμή η εταιρεία μας διαθέτει έξι κωδικούς προϊόντων με βάση την πιπεριά Φλωρίνης. Έναν κωδικό ως φιλέτο και πέντε ως αλείμματα. Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας και σε όλα τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης Facebook, Instagram, Pisterest και Youtube, για να αντλήσει πληροφορίες τόσο για την γκάμα των προϊόντων αλλά και γενικότερα για την εταιρεία.

Σχετικά με την παραγωγική διαδικασία: αυτή είναι αρκετά μεγάλη σε χρονική διάρκεια εάν συμπεριλάβουμε και τον χρόνο που απαιτείται ώστε να δημιουργήσουμε την απαιτούμενη Α’ ύλη, την υπέροχη πιπεριά Φλωρίνης. Αρχικά, γίνεται η σπορά της πιπεριάς σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο αναμένοντας να εξελιχθεί σε φυτό μέχρις ενός ορισμένου σημείου και εν συνεχεία, μεταφυτεύεται στο χωράφι ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να καρπίσει έως ότου η πιπεριά ωριμάσει πλήρως και είναι κατάλληλη για την δημιουργία των προϊόντων μας. Αφού συλλεχθεί η ποιοτικότερη και καταλληλότερη πιπεριά, μεταφέρεται άμεσα στις εγκαταστάσεις μας για μεταποίηση και τυποποίηση το αργότερο σε 24 ώρες. Εκεί, αφού ψηθεί και ξεφλουδιστεί την τοποθετούμε στα βάζα ως φιλέτο ή την προωθούμε για άλειμμα.

Τι διαφορετικό έχουν τα δικά σας προϊόντα σε σχέση με αντίστοιχα που υπάρχουν στην αγορά;

Πολύ ενδιαφέρουσα και δύσκολη ερώτηση. Η διαφοροποίηση για εμάς είναι μια δυναμική διαδικασία και πρέπει να γίνεται συνεχώς. Η διαφορετικότητα των προϊόντων μας βασίζεται σε δύο κυρίως άξονες. Ο ένας αφορά τα υλικά χαρακτηριστικά του προϊόντος και άλλος τα άυλα. Πιστεύω ότι το ένα συμπληρώνει το άλλο και ότι πρέπει να συνυπάρχουν για να διαφοροποιείται κανείς.

Τα προϊόντα μας ακολουθούν μεθόδους ορθής γεωργικής πρακτικής και καλλιεργούνται με σύγχρονα πρότυπα. Προσπαθούμε να εφαρμόζουμε υψηλή τεχνολογία με προσανατολισμό στην παράδοση για την δημιουργία προϊόντων σύγχρονων διατροφικών τάσεων και υψηλής διατροφικής αξίας. Όλα τα προϊόντα, στην φυσική ανεπεξέργαστη τους μορφή, ελέγχονται και αξιολογούνται με βάση την μορφή, το μέγεθος, την δομή, το χρώμα, την γεύση, το άρωμα και την σύσταση ώστε να πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές από την επιχείρηση και τους πελάτες. Αυτά τα χαρακτηριστικά ‘μεταναστεύουν’ και μέσα σε κάθε βαζάκι.

Το κάθε βαζάκι, όμως, δεν περιέχει απλά ένα προϊόν αλλά πραγματική αγάπη και συσσωρευμένη γνώση σε όλο το μήκος της παραγωγικής διαδικασίας. Προσπαθούμε να δίνουμε ένα προϊόν στο καταναλωτικό κοινό το οποίο θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει με πολλούς και διάφορους τρόπους, να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του στην κουζίνα και να διεγείρει τους γευστικούς κάλυκες. Σε αυτό σημείο, θα ήθελα να τονίσω, επίσης, ότι οι πελάτες και καταναλωτές μας θα μπορούσαν να σας απαντήσουν σε αυτήν την ερώτηση. Να μας πουν τι διαφορετικό βρίσκουν σε αυτά τα προϊόντα.

Διάβασε εδώ πώς να φτιάξεις μελιτζανοκεφτέδες με άλειμμα πιπεριάς Φλωρίνης

Πριν μερικές μέρες κλείσατε ένα χρόνο ως εταιρεία. Θα ήθελα να μου μιλήσεις για τις δυσκολίες που αντιμετωπίσατε καθώς και για την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού τόσο ως εκθέτες στην Εξποτροφ αλλά και συνολικά.

Η διαδρομή αυτή του ενός χρόνου ήταν πλούσια σε εμπειρίες και συλλογή πολύτιμων γνώσεων. Ως νέα επιχείρηση, κάναμε λάθη και μάθαμε από αυτά. Άλλωστε, όπως λένε, η επιτυχία μεγαλώνει μέσα από τα λάθη. Στην αρχή της πορείας μας, ήταν πολύ σημαντικό να παράξουμε τα πρώτα προϊόντα μας έτσι ακριβώς όπως τα σχεδιάζαμε.

Χρειάστηκε να αναθεωρήσουμε κάποια πράματα ώστε να επιτύχουμε. Αυτό μας κόστισε χρόνο σε συνδυασμό και με την αύξηση του κόστους. Η εύρεση και η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών ήταν ίσως ακόμα πιο δύσκολο γιατί παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο το ανθρώπινο δυναμικό. Ο σχεδιασμός της στρατηγικής, του προϊόντος και του marketing χωρίς πρότερη εμπειρία μας δυσκόλεψε αρκετά και γι’ αυτό άλλωστε επενδύσαμε αρκετό χρόνο σε αυτό ώστε να προβλέψουμε και να καλύψουμε τυχόν μελλοντικά προβλήματα. Σίγουρα δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε την υγειονομική κρίση. Ήταν και είναι κάτι πρωτόγνωρο για όλους.

tradifresh-family

Αυτό μας οδήγησε στο να αλλάξουμε και να αναπροσαρμόσουμε τον σχεδιασμό μας και την στρατηγική μας. Πάραυτα, συνεχίζουμε δυναμικά και προσπαθούμε να προσαρμοζόμαστε και να αναπτυσσόμαστε.

Μετά το πέρας του πρώτου χρόνου λειτουργίας μας, μπορώ να πω ότι δικαιωθήκαμε σε αρκετές από τις επιλογές μας. Μία από αυτές είναι και η επιλογή των συγκεκριμένων προϊόντων ως ενασχόληση καθώς η αποδοχή από το κοινό είναι αρκετά υψηλή. Το μαρτυρούν οι ίδιοι οι πελάτες μας και καταναλωτές. Τις πρώτες ενδείξεις τις είχαμε από την συμμετοχή μας, την μοναδική δυστυχώς λόγω τω συνθηκών, στην Εξποτροφ καθώς η επισκεψιμότητα μας ήταν μέσα στις πέντε πρώτες εταιρείες σύμφωνα με έγκυρες πηγές.

Κορωνοϊός και εξωστρέφεια. Εν όψη την πανδημίας του κορωνοϊού κάνετε κινήσεις για την ένταξη των προϊόντων σας στις αγορές του εξωτερικού; Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζετε με αυτό; Υπάρχει ενδιαφέρον;

Η προσπάθεια εξωστρέφειας της εταιρείας μας υφίσταται από την ίδρυση της. Αυτό δεν έχει σταματήσει ακόμα και σήμερα παρά την υφιστάμενη κατάσταση. Θα μπορούσα να πω ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας από διάφορες αγορές του εξωτερικού. Στον αντίποδα όμως, αυτό το ενδιαφέρον δεν εκδηλώνεται πάντα σε πωλήσεις. Οι περισσότεροι διστάζουν να προβούν σε εισαγωγές όπως μαρτυρούν και όχι μόνο για τα δικά μας προϊόντα. Η αστάθεια στην αγορά γενικότερα προκαλεί φόβο και δεν υπάρχει η ψυχολογία παράλληλα για αγορές και επενδύσεις ειδικά σε νέα για αυτούς προϊόντα. Όλο αυτό το διάστημα δεν σταματήσαμε την προώθηση και τις επαφές ώστε να κερδίσουμε χρόνο όταν αυτή η κατάσταση ηρεμήσει και επανέλθει η κανονικότητα. Οι εξαγωγές είναι μονόδρομος κατά την γνώμη μου και το σίγουρο είναι ότι απαιτείται υπομονή, επιμονή και αισιοδοξία.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μας μιλήσεις για τους στόχους που έχετε θέσει ως Tradifresh για τα επόμενα χρόνια.

Αυτό που θα θέλαμε ως εταιρεία για τα επόμενα χρόνια είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αυτά τα προϊόντα αλλά και νέα, ενδιαφέροντα, λειτουργικά, ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα. Επίσης, να αναγνωριστούμε ως ένα brand στον τομέα του τρόφιμου το οποίο θα διαφοροποιείται σε όλα τα επίπεδα, θα δημιουργήσει πιστούς πελάτες και θα προσελκύει συνεχώς νέους. Η ικανοποίηση των πελατών και καταναλωτών για εμάς είναι μια από τις προτεραιότητες μας. Όραμα μας είναι να αναπτυσσόμαστε συνεχώς εντός και εκτός Ελλάδας, διευρύνοντας τους ορίζοντες της εταιρείας μας αλλά και την αναγνωσιμότητα των προϊόντων μας και κατ’ επέκταση της πιπεριάς Φλωρίνης. Αυτό θα βοηθήσει στην ολοένα και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της περιοχής δραστηριοποίησης μας, την Φλώρινα και γενικότερα της Δυτικής Μακεδονίας. Δεν σας κρύβω ότι αυτό θα ήταν πολύ μεγάλη χαρά για εμάς, να συμβάλλουμε με αυτόν τον τρόπο.

Κάπου εδώ να ευχαριστήσω τον κ. Ιωάννη Τσακιρίδη για την πολύ όμορφη συνέντευξη που μου παραχώρησε και να του ευχηθώ καλές δουλειές. Θα βρείτε τα προϊόντα τους σε επιλεγμένα ηλεκτρονικά & φυσικά καταστήματα!

Stay tuned γιατί θα τα δούμε παρέα!

Συνέντευξη: Ελευθερία Κατσαφάρου, πατήστε εδώ!

Scroll to Top